Tartalom
ŰRHAJÓK
INCOM CORPORATION T-65C-A2 X-SZÁRNYÚ
-
Gyártó: Incom Corporation
-
Hajtómű: 4 db Incom 4L4 fúziós ion hajtómű opció: 4 db Incom 4j.4 fúziós torló hajtómű
-
Méretek: hossz 12,5 m; fesztáv 8 m;
-
Tömeg: üres tömeg 14 800 kg; maximális felszálló tömeg függesztménnyel 21 500 kg
-
Szenzorok: Carbanti rendszerű szenzor sor
-
Fegyverzet: 4 db Taim & Bak KX9 lézer ágyú; 2 db Krupx MG7 proton-torpedó vető
Amikor Luke Skywalker harcba szállt az első Halálcsillag ellen, a Szövetség X-szárnyú vadászgépe a Galaxis egyik legkorszerűbb harci repülője volt. Bár azóta már sok idő telt el és számtalan gyorsabb, erősebb vadászgépet állítottak hadrendbe, a T-65 még mindig repül. Legújabb harmadik generációs változatai még sokáig szolgálhatják a szabadság ügyét, amit nélküle aligha vihettek volna győzelemre. Kevesen tudják, de kész csoda, hogy a Lázadók hozzájuthattak ehhez a géphez. Ez a vadászgép volt a független Incom utolsó projecte, mielőtt a gyár a Birodalom kezébe került. A gépet eredetileg nem a Szövetség megrendelésére fejlesztették. A munkálatokat, egy magát meg nem nevező távoli rendszert uraló rezsim pénzelte. Ám a Birodalmi Biztonsági Hivatal már régóta gyanította, hogy az egyébként addig független hajógyár egyes vezető beosztásban lévő mérnökei szimpatizálnak a Felkelőkkel. A ISB gyanúja nem volt alaptalan. Ám még az utolsó pillanatban, mielőtt a Birodalmi Haditengerészet egységei betörték a gyár kapuit, a renitens főmérnökök; egy szövetségi akció keretében sikeresen átmenekítették az XSZ (X-szárnyú) tervdokumentációit és a prototípusokat a Lázadókhoz.
3D image by Jon McGarry
Az X-szárnyú nevét, a szétnyitható, így kereszt alakot formázó hordszárnyairól kapta. A kereszt szárnyak az ütközetben növelik a fedélzeti fegyverek tűzerejét, valamint javítják a manőverezhetőséget. Az XSZ egy kisméretű, együléses vadászgép. Vezethetősége kísértetiesen hasonlít a T-16-os légirobogóhoz hasonló, egyszerű sport, szabadidős célokra épült gépek irányításához. Ez a tény megkönnyíti az ifjú kadétok felkészítését, jócskán csökkentve így a költségeket és a háborúban amúgy is szűkre szabott kiképzési időt.
A X-szárnyú vadászgép tűzfegyverekkel szembeni védelmét, a titánium-ötvözetből épített, megerősített sárkányszerkezet, valamint a Chempat pajzsgenerátor adja. A szerkezeti elemek szilárdságának és védelmének köszönhetően a kisebb erejű találatok nem befolyásolják számottevően a vadászgép teljesítményét. A pilóta személyes mentését, a 2.5-ös szériától kezdve már egy kompakt, teljes egészében katapultálható kabin biztosítja. Ezért a pilótáknak nincs szükségük az egész testüket védő szkafanderre és a nehéz sisakra, elég egy egyszerű overall és könnyű repülős sisak viselete. Akárcsak az YSZ fedélzetén itt is a pilótafülke mögött kialakított kis üregben foglal helyet az Industrial Automation cég R2-es asztromechanikai droidja. A robot elvégzi a repülés közben adódó karbantartásokat, kiszámolja a hyperugrások koordinátáit, valamint a repülés alatt hasznos tanácsokkal segíti a pilótát. A hyperugrások végrehajtását az Incom Gbk-585-ös típusjelzésű hyperdrivemodulátora teszi lehetővé. Mivel az XSZ fedélzetéről (ki tudja miért) hiányzik a navigációs computer, a hyperugrások koordinátáinak kiszámítását és a fénysebesség feletti repülés közbeni navigációs feladatokat is az R2 egység végzi. Az X-szárnyút egy rendkívül hatékony, u.n. Carbanti rendszerű harcászati-navigációs szenzor sorral látták el. Az orrkúp alatt megbújó érzékelő sor több egységből épül fel. Tartalmaz egy Fabritech Ans-5d "lock track" teljes spektrumú szenzort, egy Melihat "multi-imager" részecske sugárzást érzékelő szenzort és egy Tana Ire optikai célzó berendezést. A szenzorok vezérléséről egy Fabritech Anq 3.6-os tűzvezető számítógép gondoskodik. A fedélzeti fegyverzetet a szárnyvégekre rögzített Taim and Back KX9-es jelzésű lézer ágyúk, valamint az orr részbe épített két darab Krupx MG7-es protontorpedó vetők alkotják. A 4 db lézerágyú képes akár egymás után egyenként, vagy akár párban is tüzelni. Az XSZ táranként, három darab protontorpedót hordozhat. E speciális fegyverrel pusztította el a Szövetség a Halálcsillagot a Yavini csatában. Az apró részecske fegyverek áttörték az űrállomás egyik hőcserélő nyílásának energia pajzsát. A ventillátor házba detonált töltetek robbanása láncreakciót indított el, ami végül a Halálcsillag teljes megsemmisüléséhez vezetett.
A Yavini csata óta eltelt évek alatt a vadászgép több átalakításon ment át, melynek eredményeképpen mára szinte minden részegységét kicserélték és módosították. A legjelentősebb átalakítás talán a hajtóműveket érte, miáltal az X-szárnyú modern, korszerű hypermodulátorral szerelt, hatékony motorokat kapott. Egy másik jelentős változás még, hogy a legújabb változatokat már integrált asztromechanikai egységgel szerelik, ami feleslegessé teszi az elavult R2-es robotok használatát. Emellett korszerűsítették a fedélzeti fegyvereket és az azokat vezérlő rendszereket is, növelve a találati pontosságot és a tűzerőt. A szárnyak törővégeire ma már nem csak a KX-9-es lézer ágyúk, hanem a szövetségi arzenál bármelyik modern fedélzeti fegyverrendszere felszerelhető. A torpedó-vetőkbe lézervezérlésű rakéták és a legkorszerűbb tér-tömeg lokációs lövedékek is tárazhatóak. Egy szó, mint száz az INCOM egykori "dezertőr" vadásza bátran felveszi a versenyt a legújabb fejlesztésű harci gépekkel és minden bizonnyal még sokáig szolgálhatja a szabadság ügyét.
|