Ha jól emlékszem ezzel a mondattal, kezdték el reklámozni a Star Wars első epizódját. Jóllehet én a második trilógián nőttem föl, és annak a korszaknak vagyok a rabja. Azért nem voltam elzárkózva az előzmények elől sem. Sőt azóta az első epizódot is nagyon megszerettem és izgatottan várom a Star Wars folytatását. Sajnos azonban a Star Wars név a számítógépes játékiparban nem mindig volt a siker záloga . Elég csak egy két rosszul sikerült játékadaptációra gondolnunk, mint a Star Wars: Galagtic Battlegrounds , vagy a Star Wars : Force Commander Az igazi élményt nyújtó játékok azok a második trilógiát dolgozták fel (Star Wars : The New Hope, Star Wars: The Empire Strikes Back valamint Star Wars: The Return of The Jedi) és a LucasArts volt a legfőbb fejlesztője ezeknek a játékoknak . Sajnos az igazat megvallva még az X-Wing és Tie Fighter sorozat sem tudta hűen visszaadni a filmbéli űrcsaták akciódús , grandiózus és néhol kaotikus élményét . De azután találkoztam a Star Wars: Starfighterrel és egyből elvarázsolt. De ne rohanjunk ennyire előre?
Hajók és pilótáik
A játék tulajdonképpen három mindenre elszánt pilóta küzdelmét dolgozza fel akik elkötelezték magukat , hogy felszabadítsák a parányi Naboo bolygót a kapzsi Kereskedelmi Szövetség blokádja alól . A feladat tehát nem lesz egyszerű és felkell készülni arra hogy ellenfeleink mindig számbeli fölényben lesznek velünk szemben. Bár azt hiszem ez senkit nem tántoríthat el egy jó kis csata elől . A játékban a küldetések határozzák meg hogy éppen melyik pilótával és melyik hajóval veszünk részt a küzdelmekben . Mindegyik pilótának más - más az élettörténete és más-más fegyverekkel szenderíti jobblétre az ellene szegülő agresszorokat .
Rhys Dallows: Vele ismerkedünk meg először. Rhys a Naboo főváros Theed peremén született , erős akaratú újonc pilóta aki mindig is arról álmodott , hogy egy nap csatlakozik a Bravo századhoz . Tanárnő édesanyja nevelte, Rhys az apját - aki teherhajó pilóta volt - nem igazán ismerte, mert eltűnt egy rutin küldetés során . Anyja minden ellenvetésére , Rhys az apja nyomdokaiba kívánt lépni és be akarta utazni a galaktikát . Rhys kapva-kapott az alkalmon mikor invitálták hogy csatlakozzon a Bravo századhoz , hogy védje a hazáját . Sokat kellet még tanulnia ahhoz hogy jó pilóta és harcos váljék belőle, ám gyorsan támogatásra lelt egy ász pilóta Essara Till személyében aki egy Naboo politikus lányaként született. Essara védőszárnyai alatt Rhys megtanulta az alapvető támadó és védelmi manővereket és jó úton haladt afelé hogy szép karriert fut be a Naboo védelmi erőinek kötelékében . A Rhys által repült hajó, a Naboo légvédelmének büszkesége az N-1 Csillagvadász. Ez a karcsú sárga hajó elegáns és praktikus . Rendkívül mozgékony és agilis, a pajzsai erősek a lézerei hatékonyan küzdenek meg az ellenséggel. Egyetlen hátránya, hogy éppen a pajzsok miatt kevés torpedót vihet magával.
Vana Sage: Ő egy kiábrándult csillagvadász pilóta, kém és kalandor, az Alderaan bolygón nőtt fel és tizenöt évesen hagyta el a bolygót, hogy fejvadászként keresse meg a kenyerét. Kalandjai a Naboora vezették ahol a Királyi Biztonsági Erőknél teljesített szolgálatot. Vana otthon érezte magát a Naboon de bolondnak tartotta a kormányt amiért nem tartotta szükségesnek egy erősebb katonaság felállítását a Naboo védelmében. Mivel javaslatait a katonaság megerősítése érdekében rendre elutasították, Vana úgy döntött elhagyja a bolygót. Azóta Vana azzal szerzett hírnevet, hogy mindig annak dolgozott aki a legmagasabb árat fizette, feladattól függetlenül. Fejlett taktikai gondolkodásának köszönhetöen segített a Kereskedelmi Szövetségnek a hírhedt kalóz Nym elfogásában. Vana a Kersekedelmi Szövetség alkalmazásában dolgozik, de egyre több kétsége támad az alkalmazójával kapcsolatban. Vana hajója a Guardian Mantis hihetetlenül mozgékony, és asztrodroidja Mod3 segítségével a kisebb sérüléseket ki tudja javítani a hajóján. Elsődleges fegyverei a nano rakéták . Ezek a rakéták csak úgy tudják hatékonyan elpusztítani illetve követni ellenfeleinket ha azokat előbb megjelöljük másodlagos fegyvereink segítségével, amik előbb sikeresen kiiktatják ellenfelünk pajzsát (elszívva belőle az energiát ?).
Nym: Nagyon fiatalon elárvult, Nym egy Feeorin egy olyan nép tagja amely csak a Külső Gyűrű néhány bolygóján található meg. A Lok bolygó bűnözői nevelték fel. Kemény neveltetésének köszönhetően Nym bámulatos taktikai képességeket fejlesztett ki (büszkeségén csak Vana Sage ejtett csorbát amikor sikerült elfognia ? ). Taktikusságának köszönhetően Nym hírhedt kalózzá nőtte ki magát. Nym ki nem állhatja a Kereskedelmi Szövetséget, s gyűlöletét csak még jobban szította hogy a Szövetségnek sikerült egy kis időre elfognia őt . Ezért szinte életcéljának tekinti, hogy minél több Szövetségit vonjon ki a forgalomból. Nym hajója a Havoc ami egy kísérleti prototípus és a legpusztítóbb és legveszélyesebb jármű a játékban a többi vadász között. A bombázót Nym lopta el aki azóta számos módosítást végzett el az amúgy is halálos gépezeten . Nehéz pajzsokkal rendelkezik és fel van még szerelve egy automata mozgó löveggel , hat lézerágyúval és két bombavetőcsővel .
A grafika minden?
Nem természetesen a grafika nem minden, mégis nagyon sokat számít. Nagyon hiányoltam a régebbi Star Wars játékokból az élethű fényhatásokat amik a filmet is igazán meghatározó dolgok voltak, hiányoztak a gyönyörű robbanások és lézerfények, még az X-Wing Alliance sem tudta visszaadni azokat az effekteket amiket a filmben láthattunk. Amint azonban megláttam a Star Wars: Starfighter fényhatásait, a robbanásokat és lézerfényeket, hát nem kell mondanom pár percig azért keresgéltem az államat (utána meg befordultam egy csendes sarokba zokogni picit afelett hogy miért nem lehetett már az X-Wing Alliance-t ellátni ilyen látvány világgal), jól lehet léteznek olyan játékok, amelyek a Starfighternél szebb grafikával büszkélkedhetnek, mégis azt kell mondjam hogy a játék hangulatán akkorát dobnak ezek a tulajdonságok hogy egyszerűen odaszegezi az embert a monitor elé. A pergő akciók és jelenetek teljesen lekötik az ember figyelmét és a játék szinte magába szippantja a játékost.
Zene füleimnek...
Csak jót tudok mondani a játék hangjairól és zenéjéről. Szerintem mindkettő remekül illeszkedik a küldetésekhez, a lézerek hangjai hitelesek és a robbanások is nagyon jók, rendesen, megdolgoztatták a hangfalaim mélysugárzóit. Ha pedig nem igazán vagyunk ügyesek a földi küldetések során, tisztán hallhatjuk amint fémes csikorgás, kíséretében eltávolítjuk a fölösleges festékréteget a hajónk burkolatáról :-). A zenére persze semmilyen panasz nem lehet, mivel azokat teljesen a filmből vették át és úgy vélem John Williams nem igazán tud hibázni :-).
Egy paksi erőmű kerestetik?
Meg kell nyugtassak mindenkit a játék nem igényel erőművet, a mű minimális gépigénye 350 Mhz-es Pentium II vagy Athlon processzor, 64 Mbyte RAM, 16 Mbyte-os Directx 8 kompatibilis videokártya, 16 bites hangkártya, 4x sebességű CD olvasó, billentyűzet és egér, és persze 580 Mbyte szabad hely a winchesteren :-). Persze a gördülékenyebb játék már egy picivel komolyabb vasat igényel, azért nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni, elég egy 600 - 800 Mhz körüli Celeron/Celeron II / Duron processzor, egy jobbfajta videokártya 32 Mbyte memóriával és persze egy joystick is jól jön (anélkül csak Jedi képességekkel rendekezőknek ajánlom --a szerk(JM)).
Konklúzió avagy...
Hát azt hiszem elérkeztem az "ítélethirdetéshez". A játék stílusát tekintve a könnyedebb szórakozást nyújtó játéktermi gépek színvonalát hozza méghozzá igen magas szinten. Pergő játékmenet sosem lankadó akciók ezek jellemzik a Starfightert. Aki azonban X-Wing szintű játékmenetet vár ettől a programtól az sajnos csalódni fog. A Starfighter szórakozást, kikapcsolódást kínál és semmi többet, de mi többet kívánhatna az ember egy játéktól mintsem azt, hogy szórakoztasson. Aki csak erre vágyik az a Starfighterrel megtalálja a számítását. Az írásomból is kitűnik, hogy nem vagyok teljesen elfogulatlan a játékkal szemben és nálam hozzáértőbbek tonnányi kritizálni valót találhatnak benne, azonban én nagyon megörültem annak, hogy egy régi vágyam teljesült és a játék segítségének köszönhetően igazi csillagvadász pilótának érezhettem magam még ha csak egy kis időre is.